Träning, Paj och mer om Giftermål

Gårdagens gulligaste citat;
(Jag och Lasse sitter i bilen och pratar om ev namnbyten vid giftermål,
eftersom det är ett aktuellt tema)
"Men jag har tänkt lite på det, förstår du, och Sköld-Hansen låter inte så dumt ändå"
-Jag tycker nämligen att det är finare att bara ha ett efternamn, men Lasse har tydligen gått i såna tankar tidigare och kommit fram till att i vårt fall funkar det med bådas..
 -Åh, han är för söt! ;)

Igår var det min första träning med klubba på måånga månader. Inneträning på småmål, 3 mot 3. Jag är fortf extremt otränad - men som tur är har jag fått behålla lite teknik. Ikväll är det intervaller, men jag hade så ont i halsen imorse (jag höll nästan på att dö) så jag tror inte jag ska springa nånting.

Efter träningen igår var det Fear Factor- finalen (Couples special!), och sen ställde jag mig och bakade paj. En äppelpaj och en med blåbär. Fan, det är sjukt hur duktig jag har blivit i köket! Det är nog säkert bara för att jag inte har en Elina längre, som fixade och donade med det mesta i de perioder vi bodde ihop.. Känns ganska bra att vara så pass vuxen att man klarar såna saker själv. (Jag har ju egentligen inte nåt val eftersom det inte blir gjort om inte jag drar i trådarna.. Eller, förlåt, det blir inte gjort på ett par dagar, rätarae sagt.)
Fast, Lasse tycker att jag är lite utav en "Monica" (Friends). Om det är odiskad disk i köket har jag svårt att sova, och när det är städat och fint hemma har jag (nästan) lyckorus bara vid tanken på det. Jag vet att det är lite sick, men jag tror att det beror på att vi bodde i en lägenhet som jag hatade i mer än ett år - så nu vill jag ha det perfekt hela tiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback