Danskt tidsfördriv

Hey!

Hoppas att svenskarna hänger med på danskan?! ;)

Läs, kopiera, fyll i dina svar, skicka tillbaka till mig och förgyll min arbetsdag me nåt kul att läsa!


Hvor bor du: Fredrikstad, Norge

Hvad laver du til hverdag: Sitter framför datorn 08-16 och hjälper de som ringer in till oss på HH. (Kundtjänst kallas det)

Hvilken bog læser du lige nu: Har en pause, men läste nyss Da Vinci Koden.

Hvilken kunstner ligger i din cd afspiller: Absolute Music 2003 (Yeah!)

Hvilket motiv har du på din musemåtte: Helt svart

Hvad er dit foretrukne brætspil: Backgammon (Antar att varken Yatzy eller Poker räknas som brädspel?)

Favorit blad/e: FHM (norska el US), Slitz och Cosmopolitan

Favorit duft/e: van Gils' Tendenza

Yndlingslyd: Skratt

Den værste følelse i verden: Panik blandat med rädsla
Hvad er det første, du gør om morgenen: Snoozar klockan eller springer in i duschen. -Beror på hur trött jag är.

Hvor mange gange når telefonen at ringe, inden du tager den: Ofta alldeles för många signaler..
Hvad skal dit barn(børn) hedde/hedder dit barn? Alexander.. Men jag ska ha 5 barn - så jag borde komma på fler namn snart.

De(n) vigtigste "ting" i din verden: Lasses "ting" och PENGAR! (hehe, skojar bara; Kompisar så klart) :)

Elsker du at køre stærkt?: (Jag antar att staerkt är fort..) Jag gillar att köra fort, men är rädd för att begå brott och kör en Polo= you do the math..

Sover du med et tøjdyr - og har det et navn: Nej, sängen är stor, men rymmer bara mig och Lasse.

Tordenvejr - flot eller skræmmende: (Åskväder) Kan vara mysigt att sitta inne i dåligt väder, men det är varken flott eller skrämmande..

Hvilket mærke var din første bil: SAAB:en som tog mig och Elina bra många ställen (mest Fredrikstad). SAAB 900

Drømmebil: Ah, den är tricky. En nyare Golf hade jag knappast tacka nej till. Ny Volvo hade också funkat!

Hvis du kunne vælge at møde en bestemt person (død eller levende): Jag har ingen aning.

Favorit drink/alkohol: Öl och Rödvin.

Hvad er dit stjernetegn: Oxe

Spiser du stilken på broccoli: Självklart!

Hvis du kunne vælge hvilken som helst profession, hvad skulle det så være: Ingen aning (är inte ens färdig med gymnasiet, dude!)

Hund eller kat: Hund

Har du nogensinde været forelsket: Ja, men inte spec många gånger..

Hvor mange fingre på tastaturet? Det går så fort så jag tappar räkningen..

Hvad ligger der under din seng: En sån där.. Abflex, tror jag att den heter. (TV-Shop's magtränare..) Den samlar inte bara damm!

Favorittal: Vet inte

Hvilken sport ser du helst på tv: Fotboll! Allt från VM-finaler till Tippeligaen (Norsk motsvarighet till Allsvenskan). Gärna med öl och chips!

Nævn et karakteristisk og positivt træk ved personen, der sendte denne: Dansken är organiserad! Ordnar resor and stuff.. ;)
Ord / vending du bruger (for) tit: Hmm.. Finns nog inget jag anv för ofta. Men är LIVRÄDD för att börja säga "HÆ" (VA på norska)..

Hvem/hvad kan gøre dig lykkelig: Alkohol! Hehe, nejdå. Men Lasse ligger högt upp. Elina med, fast man ser henne så sällan!

Huslige projekter eller andet, der optager dig meget for tiden: Till säsongen som kommer är det stenhård satsning i Norska elitserien (Innebandy)! Annars är det väl inget som upptar min tid mer än annat.. Nån fest, nån fika, lite shopping and stuff like that..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback