Februari 2006:

Se upp i backen!!
Tis 28 feb 13:16
Hela dagen igår gick åt att städa ur den gamla lägenheten, och köra upp massa grejer till den nya. På något mirakulöst sätt tog sig Lasses kläder från högarna på golvet till snyggt inhängda i garderoben. Oh yes, I'm a girlfriend.
Marlena hjälpte till, och från åtta på morgonen till eftermiddagen var det full fart. Känns så jävla bra, för nu är den gamla lägenheten "typ" helt tömd, och det börjar bli mer ordning i den nya. Adrian och Lasse körde lite grejer på kvällen, men jag låg helt utslagen i sängen. Dörrklockan ringde, och jag trodde att det var Lasse så jag gick upp i bara täcket för att öppna. Tro på fan om man inte möttes av husvärden som hade bestämt sig för att visa vår lägenhet för två grabbar. Tjena! Ever heard of calling first? -Det var bara att slänga på sig kläder och lite lagom besvärad hålla sig ur vägen när de inspekterade. Tur som FAN att vi hade städat ur och fått bort alla ("typ" igen) grejer.. -Och extremt tur att man har en "flytt-dag" betald på jobbet! Thank you Helly!

Idag är sista dagen vi har lägenheten, och eftersom det har varit lite smått dåligt planerat från rörmokarna (eller vad en rörlegger på norska nu är) så har vi varken toa eller vatten i den nya lägenheten innan helgen. Funkar inte spec bra att bo så, så jag och Lasse ska ta in på hotell :) Jag är mest glad för att det kommer att finnas frukost varje morgon den här veckan! Skippidoooo!

Jag fick nyss reda på att jag vann dragningen om Hafjell-hytta som Helly Hansen lånar ut (gratis) till någon varje helg. Så det blir en weekend med afterski (eller skidor) helgen den 17:e!! Om det nu inte är kval, fan det har jag inte tänkt på.
Inte för att jag har så mkt pengar kvar, men jaja. Lön måndagen efter, får handla öl på kredit kanske? :)

Hur vore det om man skulle göra nån nytta...
Men fan, det är snöstorm ute. Uuuuusch så tråkigt!

Bra:
CSI avsnitt reg av Quentin T ikväll på TVNorge!
Vårt badkar har kommit och det var jäkligt nice,
Jag bor snart i en lght med fint kök,
Det är lugnt och skönt på jobbet, med massa lunar-tid,
Hotell-frukost är det bästa jag vet!

Mindre bra:
Vi bor på fjärde våningen med 63 trappsteg upp
(fast jag slapp bära kylskåp och badkar),
Snöstorm skapar fortf kaos på de norska vägarna,
Har missat allt för många träningar pga flytten..

Snakkes!

Juli 2006:
Nja, det där med snöstorm är inte spec lockande.. Inte än iaf!
Idag är det varmt som fan och jag ska kanske till stranden efter jobbet (om sexton minuter). Har ännu inte badat i havet här i Norge (iår), så det är väl bäst att passa på när solen skiner. Men det klart, nu har det varit varmt hela dagen, så då är det väl dags för regn och blåst när klockan har slagit 16..
- Nej för all del, man ska vara positiv! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback