Lördag i Fredrikstad

Egentligen skulle vi vara ute hela dagen igår, inviga kubb och så ner på bryggan för en öl och pizza. Tyvärr visade sig att min man vaknade fredag natt och var magsjuk (som tur är vaknade inte jag).. Så det blev en ganska lugn dag efter att jag hade hjälpt Teje att inhandla x liter blomjord. Lasse låg och stönade och flåsade på soffan nästan oavbrutet, så eftersom han inte hade några problem med att jag lämnade honom ensam tog jag en tur ner till bryggan ändå. Marte å Oddrun hämtade  mig och vi hann med en pizza och en öl innan min chef lite oväntat dök upp efter matchslut (FFK vann öppningen vilket betyder massa folk ute å ölar).. Helt okej lördag, även om det inte är spec kul att lämna L hemma spyendes (men i ärlighetens namn roligare än att sitta mitt i det själv).

Jag nämnde för Lasse att om han ens hade övervägt att gå ut å roa sig en kväll jag låg hemma och spydde hade han fått ett helvete. -Det förstod han mkt väl.

Nu är det söndag och jag ska lura med mig L på balkongen medans solen är uppe, så vi kan ta ett parti backgammon. Han är frisk nu, som tur är..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback