ka-ka-kamera

Yes box! Min nya kamera har ääääntligen kommit! Okej, det är egentligen inte min kamera, jag antar att det är bådas. Kanske egentligen mest Lasses eftersom han betalade den. Men, å andra sidan: det är ju faktiskt bara jag som använder den! Stackars man blir ju helt förlamad så fort man ber honom att knäppa lite pics.
Det kanske är därför min "modeblogg" aldrig blev av; jag har ju ingen som kan fota mig i fashionabla poser på hemmaplan! Det slog dig inte?

Men så ere.

Nu kommer snart Marte och Marengen, för ikväll är det dags för mera Greys! Fortfarande lite kär i McDreamy, det ska erkännas. Men med cirkus 15 avsnitt brända på dvd klara att spelas upp på teven känns det heeelt okej.

Lasse is living wild med två killar (Läs: de spelar rollspel) i Fredrikstad och blir borta hela natten. Så ledsen är han över att jag ska vara borta en hel vecka, liksom! För de som konstant undrar varför han inte ska med ut å resa (förutom det självklara, det är en tjejresa) och tycker lite synd om honom vill jag vänligt men bestämt förklara;

Ni har fel.

Ända sen jag stolt berättade om kuppet vi hade gjort (så billigt billigt! bara 500 nok!) är det som att han går på tå hemma.. "Eh, när var det du skulle åka sa du?" och "Du, var det söndag eller måndag du skulle dra?!".
Och han gör det inte med ledset ansikte, tvärtom! Jag riktigt ser hur han lyser upp, och kan bara tänka mig vad han tänker.. Det är nåt i stil med "Gu va skönt att slippa allt tjat och mas från den där tjejen" eller "Rollspel hela veckan lång!!" ..

Som jag ser det får vi båda två lika mkt semester veckan som kommer.
Bara det att när han sitter djupt koncentrerad i en bok och tar en snus är jag inne på min tredje tequila, kollar om jag har nån linje (efter en dag på stranden) och funderar över vilken låt vi ska sjunga på karaoke nåsta gång..

To be continued. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback