Oslo, we have a problem!

Som ni säkert vet, dear readers, ska jag till Cypern på måndag.
Men nu märker jag att min förkylning inte riktigt gett med sig helt.

I morse, när jag cruisade in till jobbet i min Polo märkte jag något halvjobbigt.
På den 45-minuters sträckan jag gäspar mig igenom varje morgon hann jag få lock för öronen ett flertal gånger!
Först i de "backarna" som går ut av Oslo centrum ner mot motorvägen (jag skriver "backarna" för det är verkligen inte stora höjdskillnader vi snackar om här, inte).. Sen igen, flera gånger i den extremt låååånga tunneln på nästan 4 km. Problemet, you ask?! Hur ska jag klara 4 timmar på flera tusen meters höjd när öronen strejkar efter små höjdskillnader på norska E6an?!

Tur att jag har den bästa lösningen för påfrestande flygresor: En bra bok, film på flyget (länge sen jag flög charter men jag hoppas på nån liten godbit! Om Sterling visar film på 3 timmars tur till Rom måste väl ändå vi få se nåt sköj?!), musik i lurarna på min Walkman tlf (love it!), och så klart: Spriiiit för att förhöja stämningen!

-Nu flyger vi visserligen på morgonen, men det har inte stoppat mig förut.

image284

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback