Hur kunde jag välja match före Harrybåten till Danmark?

Jag vill inte höra mer om hur kul det var på båten!


Det finns ett par saker som jag ofta får ta skit för, faktiskt! Ni trodde det kanske inte, men here it is; alla mina svagheter all at once:


Jag gillar schlager (kärring), jag gillar Så Ska Det låta, världens bästa teveprogram (kärring), jag är inte jättestark (kärring), jag lider lite smått av hypokondri (kärring), jag har en tendens att ropa högt om jag blir skrämd (kärring), blir ibland väldigt upprörd om jag river av en nagel (kärring) jag gillar det nya mandel/nöt godiset (kärringgodis - enl Martin iaf).. och vad var det mer..?

Jo just det: Jag älskar färjor!

Och efter allt detta ständiga tjat om att det är värsta harry-turen att åka båt, att buffeérna är så low class, att det är pinsamt med fulla folk på båtar som ska sjunga karaoke, att det bara är medelålders som kan ta en sån tur och komma undan med det.. Vad händer?

Mina tre resekompanjoner (som faktiskt nästan lovat att jag skulle få hoppa in på "B" och fortsätta alfabetet hela vägen) drar på båttur. Utan mig!!

Inte nog med det; de ser till att jag får med mig varenda detalj som hände på båten..


Ja, kalla mig kärring! Men låt mig va med nästa gång ni drar ut på havet åtminstone?!!


-Och GUD vilken tur att jag ska till Riga på fredag. Självklart, det är dags för kryssning baby!

Jag hoppas att det inte gungar så mkt bara, jag har tendens att blir sjösjuk av för mkt vågor kombinerat med alkohol (...kärring).

  


Kommentarer
Postat av: Jorunn

Vi får ta en ny danskebåttur sammen med deg. Bare det ikke er med Stena Line :P

Postat av: tante jul

Så ska det låta er KJEMPEBRA!
- Men det hjelper nok ikke på kjerringstatusen når det kommer fra meg (gift hjemmeværende småbarnsmor som blogger om marmeladen jeg koker og filmene jeg ser)...

2007-12-04 @ 14:35:51
URL: http://tantejul.blogg.no
Postat av: Marte

Stena Saga Jorunn, stena saga!!

2007-12-06 @ 20:20:09
URL: http://marte77.blogg.no
Postat av: Therese

Du, når skal du annonsere hvem som vant den sang-konkurransen??? ;)

2007-12-11 @ 13:34:00
Postat av: Jorunn

Kristin! Hva skjer med bloggen din?????

2007-12-17 @ 21:23:24
URL: http://joorunn.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback