Mot ljusare tider!

Igår var första gången på ett tag som jag var lite småsugen på att blogga. Tyvärr hängde sig skiten upprepade gånger, och för det är jag fortfarande lite bitter. Så; blogg.se: skärpning! Ni ska ju finnas där när man VILL inte när NI behagar. Hmpf.


Julen är typ slut! Det har varit några riktigt fina dar med massa mat och totalt avslappnad atmosfär. Jag och Lasse har legat i soffan, tittat på teve och spelat massa spel. -Och plöjt igenom hela Playa del Sol (en av mina klappar till L), samt en god bit på väg in i andra säsongen av Twin Peaks (en av hans klappar till mig).
Jag har lagat massa mat! Kylen är överfull av svensk husmanskost i juletider, och det är fortfarande chokladaskar (julklapp), kanelbullar (hembakade av moi) och pepparkakor (inköpta på Coop) kvar att frestas av.. För att inte tala om lite lösgodis i skafferiet (svenskt, inhandlat på nordby).

Men nog om mat. Julen är ju trots allt inte bara mat och godis och annat onyttigt (yeah right).
Måste bara avsluta matkapitlet med att jag är en av de bästa hemmafruarna som finns! Jag har dessutom en otroligt krävande, om än tacksam, sambo: så det är god träning inför kommande ungar. (Nej Teje: inte än på ett tag!)

Vårt motto denna julen, som den första julen med Lasse, har varit: Vi är vuxna! Vi kan bestämma själva! Detta resulterade i att alla klappar var öppnade före 14.00 på julafton. Och vi har varit uppe sent på nätterna och druckit vin och spelat sällskapsspel. Jag var dessutom SÅ HÄR nära att få Lasse att implementera en ny julaftonstradition! Nämligen sing star! -Men det blev inte riktigt så, utan vi lämnade mikrofonerna utanför julfirandet.

Allt i allt: otroligt lyckat med jul utan familj och Falun! Till och med snö i Oslo!
Jag kommer tillbaka till jobbet (tyvärr redan imorgon) utvilad och fräsch som aldrig förr.

..Därmed inte sagt att jag nog tvingar med Lasse till Falun nästa år, men det är ju ett helt år tills dess!

Nästa punkt på agendan är London över nyår! Party party party like the brittish do.

Go fortsättning!

Kommentarer
Postat av: tante jul

Joooda; nå får du snart møte Sixten igjen, så får du nok lyst til å fremskynde de fremtidige små...
God tur til London!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback