ÄNTLIGEN dags för uppdatering;

Hafjell! Det blev lyckat! Underbart väder, trevlig stämning, bra backar och en del festande.

Även om "Gaiastova" inte har byns bäste drag så var det ända där vi hamnade, jag och Marte,

på fredagskvällen (då när Steffen och Niklas bestämt sig för att hoppa på bussen ner till "stan"

utan att underrätta deras resefölje. Det fick de minsann höra!).. Stefans kommentar om Niklas, när han skulle komma till vår stuga på fredagskvällen var:
"När han blir full blir han väldigt full". -Vilket visade sig stämma.




Men kul hade vi.. Jag bestämde mig för slalom, för jag orkade inte vara nybörjare helt själv (på bräda). Hyrde skidor, köpte liftkort och så var det bara att sätta av! ..Det räckte med ett par, tre åk tillsammans med  Dansken, innan jag blev sugen på en burgare. Sagt och gjort, ner till "restaurangen" för att ställa sig i kö..

Aldrig har jag blivit så provocerad av en kö!! Kan bero på att de två MINDERÅRIGA hamburgerstekarna bakom disken var totalt helt inkompetenta och bestämde sig för att steka hamburgarna EN och EN. Hallå?

Gammal McDonalds-hamburger-vändare som jag är blev det nästan outhärdligt, speciellt när lilltjejen i kassan inte ens verkade bry sig att det stod mer än 20 pesoner och stampade otåligt i pjäxorna. Skärpning, Hafjell!

..Men, jag fick min "Hafjell-burger" och fick till slut sätta mej ner och äta.

Sen tog jag liften upp och lämnade in skidorna för att vila en stund i stugan.
Vaknade av att Marianne och Marlene kom tillbaka från afterski'n, glada och svettiga.. Så var det dags för pizza för att upprepa fredagens festande.

Jag är liiite bitter för att jag missade afterski'n, men istället för att lyssna på M & M's lovord om stämningen när de var där tänker jag att jag orkade med kvällen istället..

Rosa hatten var för övrigt kvar i stugan och med på festligheterna!





Tisdagen började med spinning, men Marte hade "ont i halsen" (nejdå, jag tror dej…)
så henne fick jag inte sällskap av. Däremot var min George på plats
(karaktären i Desperate Housewives som hänger efter Bree och är allmänt psykotisk, med andra ord: Vår benämning på stalker), kom in alldeles efter att vi hade börjat trampa och spottade mig längst bak. Okej att jag ser bra ut; men till och med JAG är så down to earth att jag inser att jag,

osminkad kvart i sju på morgonen på en cykel INTE är min bästa sida.. But who am I to judge.
Nånting har jag väl gjort rätt, att döma av den kontakten han verkar söka. Eller så är jag bara alltför självfixerad ;)


I dag var det Body Pump kvart i sju så jag är lite osäker på om jag kommer att orka att lyfta telefonen alls. Det gör faktiskt nästan ont att skriva på tangentbordet. Hjälp, mina armar e otränade!

Imorgon spinning igen, före jobb.

Efter jobbet drar jag och Marte till Stockholmo! Här ska shoppas vill jag lova!

Se vad mycket snö vi har!! De här två  fotona tog jag nyss från mitt skrivbord; härlig utsikt, eller vad?



Nu e kaffekoppen tom, refill please!

Peace out,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback