..en helg i Sthlm med shopping och R.E.A

I torsdags började vår resa mot helgen! Efter jobb lämnade vi Moss för att ta oss dem (trodde vi) 6-7 timmarna till Stockholm i Polo'n. Well. Mörker blandat med dåligt väder blandat med olyckor och stängda vägar förde till att vi var framme på Söder runt 1 på natten.

Marte slog på stort med sin internationella förmåga att anpassa sig. Inne på Burger King i Karlstad kände jag verkligen av att vi hade lämnat Norge när hon skulle beställa mat.
"og.. Onionrings, as a side order!".. Tjejen i kassan såg lite förvånad ut, speciellt när jag inte kunde hejda ett skrattanfall..

Efter en lång stund i bilen skulle vi vara framme i stan. -Bara för att få reda på att den ena stora huvudleden vi skulle följa var asvtängd. Istället för att komma raka vägen fram till S blev det ännu en omväg. När vi då äääntligen hittar ut på Ringvägen var jag tvungen att köra väldigt sakta så att Marte skulle kunna hitta rätt väg in.. Precis i det att M utbrister "Där! In till vänster!" slås blåljusen på, på polisbilen bakom mig.. En norsk registrerad bil fullpackad av väskor, innebandy klubbor, snowboard och två mycket trötta tjejer..    Självklart blir man stoppad på mållinjen!
-Marte tog fram kameran och bad mig posera, jag var nära att börja gråta. Speciellt eftersom mitt körkort var spårlöst försvunnet! (Det hittades dock igår morse, hemma i hallen i en väska)..

Fredagen blev shopping på hög nivå, och indisk mat på Söder. Lördag lite shopping på dagen med föreställningen REA tillsammans med mamma och Jörgen på kvällen. Åh GUUU vilken god mat, på Hamburger Börs. Och vilken rolig show! Efter showen hookade vi upp med Marte och Stefan på (av alla ställen) en gaybar! Lasse blev uppraggad (men VÄGRAR säga vad killen kom med för replik. Lasse menar att han inte kommer ihåg, men jag ser att han ljuger. Han vågar bara inte säga..!) och Marte blev fullare än vad som borde vara möjligt. Jag hade kul och ÄLSKADE musiken (Hallå? Schlager för alla pengarna!!), men det tog på krafterna att vistats i en så trång lokal alltför länge. Taxi hem på natten, tack och godnatt Stockholm!



PS. Frukostbuffén var uuuunderbar DS.
PS2. Det kommer mer foton sen, mitt kollage blev inte godkänt. DS2.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback