Kallt i Norge idag,

Tre tecken på att mina bildörrar fryser:

Igår fick Teje lov att sätta sig i baksätet när hon skulle åka med mig från jobbet. Jag hoppade in, startade bilen, och gick ut för att skrapa rutorna. När jag skulle tillbaka in var även min dörr låst, så jag hoppade in bredvid Teje (tur att hon satt där) och kröp fram till ratten.

I morse åkte jag från Spenst vid åtta-tiden. När jag kom fram till jobbet (approx 10 min later) fick jag inte upp nån framdörr. Bara att kliva bak i sätet och gå ut andra vägen.

För en dryg timme sen tänkte jag springa ut och hämta mitt cigg-paket som jag har glömt i bilen. Eftersom jag inte har centrallås (hallå, det är en 98:a!) kunde jag bara testa två dörrar.. Ingen av dem fungerade särskilt bra.

Jag kröp visserligen in genom bakluckan den ena morgonen när jag skulle hemifrån till jobbet, men I'll be damned om jag gör om det mitt ute på Helly Hansen parkeringen! -Nån måtta får det faktiskt vara (läs: jag känner en del rökare på min arbetsplats)..

Något betydligt varmare att tänka på en snöig dag som denna;
Pappa ringde nyss och informerade om att han ska beställa biljetter idag! Pappa bjuder mig, Lotta och Sofhie (mina halvsystrar, hans döttrar) på en tripp till Rom i slutet av April! Saaweeet! Var inne hos chefen för att få ledigt, och den sniken försökte sig på ett stunt.. Han ville skriva "ja, med förbehåll". Eh? Come again? För han menade att han inte visste hur det såg ut i den perioden.. -Nej du, den gubben gick inte på mig. Vi har två och en halv månad att förbereda oss på att Kristin ska ha ledigt i 3 hela arbetsdagar! Kom igen kollegor, let's start preparing! (IRONI) Slutade så klart med att jag fick ledigt, skulle bara fattas. PUNKT.

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback