Life goes on..

Innan jag trampar på nå tår; om nu mot förmodan någon av mina norska, äldre arbetskollegor skulle hitta fram till min svenska blogg så vill jag bara säga.. Mind your own business! -Nejdå, skämt åsido.. Men jag är inte arg. (Jag är bara lite upprörd ibland.)

Varför varför varför ska vi på kundtjänst ha en egen dator? Varför är det meningen att man ska göra jobb

(som man för övrigt HELT FINT får undan mellan 08-16 om man har en gnutta effektivitet i kroppen) hemma, på fritiden?!

Alltså, vi fick ett förslag från chefen om att "vi borde kanske ordna en övertidslista på nätet (interna) så att man kan skriva upp redan nu (DECEMBER) om man har en dealine i Mars, till exempel". Ett: Om jag vet redan nu att jag har en deadline i Mars, varför planerar inte jag så att jag kan hinna med det i tid? Två: VEM på vår avdelning får en dealine i Mars? Alltså, ibland är mina nerver hans highway, for real!


Annars är det dags att börja titta på Helly Hansens Sommar-07 kollektion. Eh, jag har ju sett den så klart, men nu menar jag studera för att lägga egen beställning.

Fast faaan, asså. Jag har kanske 8 (eller är det fler?) vinterjackor i skåpet hemma, och det lider ingen direkt nöd på mig när det gäller pikétröjor eller shorts heller, för den delen. Lägg till 10 par skor så blev det plötsligt inte svårt att spotta mig som HH-fanatiker på stan. Typ..

Jag antar att det är smällar man får ta när man jobbar med kläder.

Anyway; jag försöker att hotta upp min stil genom att intressera mig mer för mode (som faktiskt kan va askul) så jag borde egentligen ligga lågt när det gäller HH sportswear.


Den som lever får se, har lovat Elina lite stash (läs: skor iaf) och om jag lägger in en leverans finns ju risken att jag fyller upp en kartong.


Lista lista lista lista lista lista lista lista lista:
Saknar: Sköna citat
Saknar ännu mer: Min laddare till digitalkameran! Den är DÖD :(
Duktigt: I går for jag hem som en oljad blixt, städade hela lägenheten, lagade mat OCH bakade inte en men (tam ta taaa!!) två blåbärspajer!
Ser framemot: Stockholm 9:e feb till 11:e feb
Obehagligt: Vädret. Usch.
Längtar: Förmodligen som alla andra i kalla norden; till sommaren! Eller iaf en skidsemester med afterski? -För att hålla värmen nu i vinter..



Glömde ju helt bort lördagens Karaoke-bravader! Elina å Martin har ett eget litet "hemma-karaoke-anlegg". Jag och Elina höll ton till en del bra låtar, och skötte det snyggt.

Martin och Lasse gastade och skrek och vrålade som jag vet inte vad när vi kom hem från byen. Jag vet inte vad som tog åt Lasse, har hört honom förut, men det har aldrig varit så illa! -Fast jag misstänker att jag bara blev lite irriterad för att jag tyckte att de inte lät mig sjunga tillräckligt många låtar..


Nu äre snart lunch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback