Spänstigt, K!


Glömde mobilen i bilen igår och Lasse stack tidigt imorse.. Med bara en väckarklocka och utan sällskap (mänsklig väckarklocka) var det ju nästan oundvikligt att jag skulle försova mig. Nåväl, jag vaknade inte allt för sent, och hade det inte varit för min nya frisyr (som kräver MEGA styling på morgonen som jag inte är van med) hade jag kommit ner till bilen ganska i tid. Nu var jag bara fem-tio minuter försenad.. Trodde jag!

Nejdå, ute var det frost: vilket betydde att mina dörrar hade låst sig! Eftersom jag inte direkt kunde vänta på att solen skulle komma fram och smälta all frost gjorde jag det enda tänkbara (föruom att springa upp till lägenheten å lägga mig under täcket; men det gick ju inte med nyfriserat hår direkt): jag gick in genom bagageluckan. Jag har en Polo som är vääldigt liten, och imorse valda jag mina 7cm's klackar. Tur att ingen var uppe för att se mina spänstiga moves nere på parkeringsplatsen. När jag väl kom in i bilen var jag lite osäker på om jag skulle starta motorn för att sen klättra tillbaka ut och gå och skrapa rutorna. Men, eftersom chansen för att dörrarna skulle tinas upp på ett par minuter inte var spec stor valde jag att sätta på fläkten på max och låta bilen värmas upp innan jag drog. Så, då var jag bara tvungen att klättra tillbaka för att stänga bagageluckan.

Femton minuter senare var jag på väg! -Trettio minuter sent ill jobbet..


Och jag som skulle få sätvärme idag.. Måste ner med bilen på verksta'n..
Tur att det är lugnt och skönt på jobbet fortfarande!

Ha det,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback