Damn you, IKEA


Igår skulle vi montera garderoberna. Eftersom det pretty much blev Lasses jobb började jag med en enkel låda som ska under bäddsoffan. Herre min gud!! Hur svårt kan man göra det för vanligt folk? Säga vad man vill om IKEA, men det är dyrt (tagit i betraktning att man är där mer än tre gånger på en vecka och shoppar för livet varje gång), massa folk (varför ska alla dit samtidigt som jag?), och krångligt (när du kommer hem och ska montera skiten). Så varför är vi så stolta över detta svenska fenomen?!

Jag tror att IKEA möbler mer än en gång sett till att det från början perfekta, kärleksfulla paret faktiskt börjar tvivla på om det där med äktenskap och hus är en så bra idé, efter att de skulle montera första sängen. Jag vet att det var nära för oss igår, när jag i ren frustation över den där förbannade lådan (!!!) lämnade rummet för att fly ut till en cigg på balkongen.


Men nu har jag lugnat ner mig. Elva timmars sömn gjorde susen.
Nya tag ikväll och så äntligen kanske lägenheten börjar se ut.

(Äh, who am I kidding? Jag älskar lägenheten och den ser riktigt bra ut fast det står en halvmonterad garderob i det som ska vara sovrum, en annan i kartongen och persienner som väntas på att sättas upp i fönstret. Men vi nämner inte det till Lasse, jag måste stressa så att allt blir färdigt tills finbesök imorgon)..
Jag gillar att se mig själv som en fixare.


Men jag borde sätta fart och göra nåt vettigt en mulen torsdag som det är. Första stopp; duschen.

Ska bara dricka upp mitt kaffe och kanske ta en till cigg. Det är ju SEMESTER in the house!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback