Sommaren ska vara lång!

Lasse har somnat på soffan. Jag har mer brie och rödvin kvar, så jag är uppe ett tag till, även fast vi ska upp "tidigt" imorgon. Hur kan senast 11 vara tidigt en lördag, när jag är på jobbet före  åtta (host host) varje vardagsmorgon? För att det är just lördag, antar jag..!

Balkongdörren är öppen sen vi satt där ute och åt middag och spelade backgammon tidigare. Av nån anlending förlorar jag numer (har gjort sen årets BG säsong började, när första solstrålarna nådde balkongen) 9 av 10 matcher! Det är nästintill skandal, man! Jag har mkt mer grekblod i mig än vad L har, så det stämmer inte alls..
Det kan inte vara långt borta det är konsert av nåt slag. Först  "Det går lika no´", sen "Sommaren är kort" och nu "Inatt är jag din".. Ledin på norska, yiiiha!

Lasse är så dum.. Ibland när vi har varit ute på promenad kan jag komma hem och hitta hans laptop på de mest underliga ställen! -Det visar sig att han är rädd för att den ska bli stulen. Jag lovar!! Han gömmer sin dator för potentiella inbrottstjuvar!! (Men en flatscreen på 38" låter han som tur är stå kvar i vardagsrummet..) Det är så idiotiskt så det är gulligt.. När vi parkerade utanför Kiwi (matbutik) på väg hem idag la han till och med dataväskan bakom förarsätet, och gömde den så gott det gick. Fast det är ju nästan bättre än när han envisas att ta den med sig. Haha, ibland vet jag inte om man ska skratta eller gråta. Konstig är han iaf.. Men väldigt söt, så klart.

Han är faktiskt min sambo sen drygt tre år tillbaka. Hjääälp vad tiden går fort. Och nu ska jag ta upp lån med den här mannen. Som om inte jag hade nog med vuxenpoäng!

Jag är förresten ganska säker på att vi har köpt en lägenhet på tisdag. Vi har bara inte sett den än. Men med minst sex visningar i helgen så MÅSTE vi hitta vårt loveschack. Eller lya, kåk, leilighet call it what u want. Flytta ska vi!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej kristin! hoppas allt är bra md dig, roligt att du också har blogg. så jag kan hålla mig uppdaterad om vad som hände i ditt liv :) du verkar bli kvar i grannlandet. super att du trivs och håller ihop med killen! träffar du elina ngt? hälsa isf! Kram Anna Hult


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback