Töntiga Tyra

Ibland blir jag så irriterad på amerikaner. Allt ska vara så himla dramatiskt och gärna med en fet gud nånstans i mitten som har haft nåt att göra med att det ändå blev så bra som det faktiskt blev till slut. Ibland vill jag bara skrika åt de som står och gråter för att deras hus försvann i en orkan, eller att deras mamma dog när de var små, att fan; "Skärp er!!". Men så kan man ju inte säga, eller hur?
Jag menar inte att man inte får vara ledsen eller tycka att saker och ting är orättvist, absolut inte! Men ärligt talat alltså. Kan man samtidigt vara stark kvinna (för tro det eller ej: de flesta som tackar gud och gråter är kvinnor, iaf de jag sett) OCH känna sig stå i otrolig tacksamhetsskulld till en gud som liksom skulle ordnat allt åt en? Surpirse, surprise, jag är INTE kristen och jag känner för att vara lite outspoken just nu.. Och ja, jag syftar mest på Oprahs publik och tjejerna som söker till Top Model.
Jag är så glad över att ha vuxit upp i Sverige. Jag är så glad över att mitt land har en öppen syn mot sexualitet, att jag adrig har känt mig diskriminerad för att jag är tjej. Okej, stopp tänker ni nu. Det är inte ett feministiskt samhälle vi lever i! Guess what? -jag bryr mig inte spec mkt (Jo, jag gör ju det så klart. På ett sätt iaf, på ett sätt som bottnar i att det är viktigt med eget ansvar, oavsett om du har en snopp mellan benen eller inte). Jag tycker lik lön för likt arbete, jag tycker att föräldrar ska dela på ansvar mot barn och jag tycker att det är viktigt att folk vågar ta för sig. Och jag kommer alltid att klara mig bra, det är det som gör livet så skönt ibland!! Det är viktigt att man vågar stå för vad man tycker och att man gör det som står i ens makt att hjälpa folk som inte kan hjälpa sig själva.

Tänk va bra vi har det egentligen. Jag tror kanske att Norge är ännu bättre än Sverige. Men därmed inte sagt att mina barn ska växa upp i Norge. No way, José!! ..Nej kanske inte bättre, förresten. men säkert lika bra :)

Nu ska jag ladda upp infor ett avsnitt med Tyras Tjejer som ska gråta sig till lite medlidande av den så otroligt blödiga juryn. Fattar de inte att det bara är BS alltihop? Döm på utseende och inte vem som har haft det jävligast och som "kommit ut ur det starkare"! Jesus Christ, get a grip.

Jag skriver så osammanhängande nu så det är möjligt att det blir en del rabalder om mina meningar.
Men lite FAQ på förhand för att slippa de värsta:
1) Ja, jag gillar USA 2) Ja, jag är feminist (det står ju där) 3) Jag har inget emot religion som används på rätt sätt.

-Tuning out-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback