Geniala uppfinningar!

                                   Brun utan sol - ett måste för den fräscha färgen utan att huden tar skada!
image224
Mobiltelefon som klarar allt - musik, foton, film, internet.. Superb!
image227

Eurovision - what a party! Det börjar dra ihop sig..

image226

Spolarvätska. Yep, jag är beroende. Aldrig mer skitiga rutor!

image229


Jag tror kanske att det finns andra uppfinningar som har betytt mer för mänskligheten och samhället vi lever i än de jag listar ovan. Men det är inget jag orkar blogga om. Mitt liv ska bestå av roliga saker, vackra saker, härliga upplevelser och massa lyx - i den mån jag har råd! Just nu är det vad allt handlar om. Spolarvästka i bilen och Eurovision nästa helg! Japp, japp.

Tog en powerwalk "i morse" (halv tolv) på en timme. Fast det är grått och blåsigt gick jag ut och andades ute-luften. Skönt att röra lite på sig, plus att Lasse och Andreas sitter och pluggar till examen imorgon. Jag har starka planer på att baka en blåbärspaj senare idag. Det gäller att vara lite husmor när man väl har chansen.
Pratade lite nostalgi med Elina igår kväll och kom ihåg vår första sommar på Cypern. När vi sprang hem från baren och hade ställt klockan bak en kvart för att få ut maximalt av vår kväll.. Nästa sommar vi hade där (3 år senare, väl?) hade vi inga curfew's för att säga det milt. Däremot hade vi den sommaren en hel del förfester som inkluderade oss två och en flaska tequila. Jag tycker mig påminna en Elina som utan problem sänkte tio shots? Vad gjorde man inte för att spara pengar (slippa köpa dricka ute) på den tiden? -Kanske inte så konstigt eftersom vi tjänade åtta pund (ÅTTA GÅNGER 16 SVENSKA KRONOR) på våra nio-timmars arbetsdagar.. Vilken sommar.

Sugen på en cigg,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback