Kryddade mannens gryta med hundbajs

-Ja, herregud! Sjuka människor finns det gott om. Läs allt om hundbajset här (om du lyckats undgå det): http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1059103,00.html

Äntligen hemma igen!
7dagar, 4 städer, 5 flygplatser, 7 flighter och en hel del öl och så kom jag tillbaka till Norge oskadd! Tänka sig..

Första dagarna förra veckan spenderade jag i München med jobbet. Hade ett par händelserika dagar på HH-kontoret i Tyskland, med upplärning och generell information om det nya projektet jag ska vara med och styra. Kan bli skoj! Det var jag, en holländsk tjej, en dansk man och den franska "externa". Dansken som påminner mig om en annan man, med samma humor. Stackars Nicolas (fransmannen) fick höra en del skämt. Bästa citatet kom på Autobahn när dansken körde och fransmannen undrade om Tyskland också hade fartkameror, så som de hade i Frankrike. "Ja", det hade dem. "Do they work?" frågade Nicolas, som tydligen tyckte att det gick lite väl fort i svängarna. Hehe, good times.

Hem till Gardermoen onsdag kväll, för att sova ett par timmar hos Elina innan det var dags att ta sig till Arlanda torsdag morgon. Eftersom pappa inte kom ner til Sthlm förrän ut på dagen blev det lite powershopping när man väl var i storstan. Kul att man kuta runt på stan på årets varmaste dag med x antal påsar och resväska och allt..! Hade bästa shoppingdagen ever, och när Lasse fick reda på detta (innan jag ens kommit till Rom) blev han lite stressad. men jag höll igen rätt bra i Rom, fick med mig en skinnjacka made in Italy, annars gick det mest på pappas konto!

Åh, Rom. Vilken härlig stad! Min pappa är en rolig man; han köpte lågpris flight med Sterling, men skulle bo på Radisson Sas när vi kom fram. Inte mig emot, men rummet var så modernt så jag fick knappt igång duschen och Lotta och Sofhie (mina systrar) var tvungna att dra ut sladden för att få av läslampan. Men det var värt att duscha i taskig stråle när hotellets standard innebar hotell frukost på takterassen med en liten pool! And, may I add, sommarsol och varma dagar! Allt i allt var det ett par mkt trevliga dagar med familj i Italien.

En liten höjdare var när pappa bad hotellreceptionisten att ringa runt till varenda uteställe i Rom för att hitta någon med tevekanalen som visade hockey-matchen lördag kväll. Ironin i historien ligger väl i att det var just Sveirge- Italien som möttes. Det fanns två restauranger som hade denna RAI Sport Sat. Vi hamnade på en lokal pizzeria, där vi var de enda som satt (eftersom det inte finns en levande italienare som äter middag före 20.30-tiden, tydligen). Höjden av ironi var när Italien satte första målet. Då satt pappa och svettades. Jag och Lotta och Sofhie drack öl och såg det mest som en komisk situation.
Självklart vände Sverige underläget, och pappa (ödmjuk som han är) skojade friskt med servitörerna om hur det hade gått i matchen (De visste knappt vad hockey var, så segern var ju storslagen!)

Tillbaka till jobbet halva måndag för att sen åka hem och bara sova..
Lite sköna bilder från Rom; enjoy!

     


   

image215image217image218

   

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaa (åt hundbajset), folk slutar aldrig förvåna en!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback