Praise the lord

Alla-hjärtans-dag-tema på Oprah idag. (Ja, jag gillar Oprah).

En sak jag inte gillar med det programmet är detta ständiga tjat om Gud. The Lord. Jag har full respekt för att man är religiös, och alla har rätt till sin egen mening. Men när ALLT är tack vare gud (The Lord) så blir jag lätt skeptisk. Det är helt orimligt att leva sitt liv i tron att vad man än gör så händer det som Gud vill ska ske. Jag köper det inte. -Jag blir nästan provocerad när killen som ska gifta sig med kvinnan i hans liv menar att han är så lycklig för att Gud vill att han ska vara det. Det är väl inte tack vare gud att kvinnan i ditt liv tycker om dig? Det är ju för att kvinnan i fråga gillar DIG. Eller fick hon inte välja? Har Gud valt åt henne?

Det är väl kanske därför jag inte är troende. Jag menar att man har så mycket att säga till om i sitt liv, och man har så enormt många chanser att ta rätt val, att bete sig på rätt sätt, så man borde inte vara beroende av någon annan. Fast det finns ju såklart olika typer av troende, det vet jag också.

Annars gillar jag Oprah. Man fäller alltid en tår av hennes program, vare sig man blir glad eller ledsen.

Nån jag gillar ännu mer är Dr Phil. Ibland kan jag inte fatta att mannen lever i samma land som Oprah (och hennes gäster!). Han har ju så mycket smart att säga. En sak som förundrar mig, dock, är hans fru. Jag vet inte hur insatta ni är i hans 'privatliv' (som man får en glimt av varje gång sluttexten visas på skärmen eftersom de envisas med att lämna scenen hand i hand) - men de passar verkligen inte ihop!

Borde jag umgås mer med personer IRL?

image377

Kommentarer
Postat av: tomtenissen med tissen

Jeg kan ikke fordra hverken Oprah eller dr. Phil. Liker ikke Oprah pga for mye "praise the lord" samt snørr og tårer. Dr Phil er jo bare patetisk... Det er litt moro å høre på at han skal gi råd til par som sliter pga utroskap. Spesielt når man vet at dr. Phil har en historie med extremt mye utroskap selv! Men det blir jo bortforklart med at han var psykisk syk i den perioden og klarte ikke å se sine egne verdier! Jeg blir kvalm av fyren...

uansett: god helg!

2007-11-23 @ 14:50:33
Postat av: Jorunn

Nå syns jeg det er latterlig stille på bloggen din!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback