Betyder rik mer värd?

Jag blir så arg när jag hör om hela Madde-saken. Ärligt talat, jag vet inte vem som dödat flickan om hon nu dött, och det är självklart tragiskt när barn (eller andra) avlider för tidigt. Men what is wrong with people? Känns som att jag hade lagt ut massvis med pengar på ett förbannat PR-jippo om jag var kändis? NEJ.
Bara för att man "har råd" att gå ut i all media som finns runt om i världen betyder inte det att ens barn är viktigast av allt. Det dör folk överallt, hela tiden. Majoriteten av de som blir mördade/ omkommer i olyckor får inte en tusendel av den uppmärksamhet som den där lilla flickan har fått.

Missförstå mig inte, jag hade själv gjort allt som stod i min makt att få tillbaka mitt barn om något hade hänt.
Och det är inte ett dugg mindre synd om den flickan. Det ÄR hemskt. Visst är det det.

Tänk om det kommer fram att mamman själv dödat barnet och sen ställt till med allt det här? Vad gör media då? Va? Vänder om och skriver elakt om mamman istället? Förmodligen. It is a sick sick world we're living in, people.

Nu till nåt betydligt roligare: Det är fredag! Jag dricker vin! Jag kan sova hur länge jag vill imorgon! ..Fast de på jobbet tror nog att jag har haft sovmorgon varje dag, eftersom jag kommit insläntrandes runt kvart över åtta halv nio hela veckan lång. Det är så jobbigt att försova sig! Jag trodde att jag hade vuxit ifrån det där, men inte.. Jag har haft problem att hålla ögonen öppna när jag susat fram på E6 i morgonsolen, och igår var jag seriöst trafikfarlig. Jag kom på mig själv att jag blundade lite för länge ett par gånger, och det är ingen höjdare när man kör  en farlig Polo i 120 km/h.

Men inte imorgon inte! Då ska jag gå upp när jag vaknar och inte bekymra mig en sekund över vad klockan är. Ah, jag känner redan nu hur skönt det blir att vakna för att sedan somna om..
Sen ska jag äta frulle i lugn och ro, och bara strosa runt i lägenheten och ta livet helt med ro.
Men nu måste jag laga mat, och sen ska jag se på norska Idol!

I love fridays!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback