En kärring på villovägar..

Aj, aj, aj, det har varit en hektisk dag..
Så här mkt information har inte jag fått in i skallen sen jag började på Helly, för typ tre år sen.. Jag är inte van med att bearbeta så mycket på samma gång! Det har resulterat i att jag dragit mig tillbaka till hotellet, ätit en nice middag, kollat FB-status, checkar bloggen, och ska snart sova.
Men tänkte uppdatera lite först..


Jag har upptäckt en del saker under mina första 30 timmar i München.
(Fast lite märkte jag iofs redan på Gardermoen..)


1) Folk har tappat respekten för det jag vill kalla "personal space"!
På väg ner var det två klara exempel på detta som gjorde mig milt sagt lite irriterad.
Först och främst mannen i säkerhetskontrollen som envisades att trampa mig på hälarna för att komma så nära som möjligt. Genom hela förbannade kön! Jag försökte demonstrativt ställa mig i profil och se lite arg ut, men det hjälpte inte mycket. Väl inne på planet kom det andra tillfället.. En yngre kille skulle ha upp nåt i "hatthyllan" ovanför mitt säte. Norwegians plan är ju inte kända för att vara vääldigt rymliga, och till råga på allt satt jag på "C" vid mittgången. Av nån anledning valde killen att placera sitt skrev alldeles för nära mitt ansikte, och skulle liksom pressa in hela sig själv över min stol. Jag försökte så gott jag kunde streta lite inåt, men hade ju en egen granne, vars "personal space" jag ville respektera. Alltså: förbannat trångt och rätt obehagligt.


2) Vett och etikett när man väntar på bagaget, existerar inte det?
Alla skulle av nån anledning stå PÅ bandet, och inte bara blockera min syn över vad som kom rullandes, men även förhindra mig att nå fram relativt snabbt.


3) Tysk teve är tragisk.
Den enda kanalen jag har som inte är dubbad är CNN. Bara nyheter!
Visst, Lasse klagar på att jag inte intresserad mig nog för vad som händer i världen, och jag kunde kanske behöva en update då och då. Men inte nu! Jag är ju helt ensam på ett hotellrum i fem nätter, och hade gärna underhållit mig själv med en serie eller film.


Träffade en polsk kvinna igår som skulle till samma hotell, hon skulle också på upplärning, fast på ett annat företag. Vi åt middag ihop igår, och en av hennes Italienska kollegor var med på middag ikväll. Man märker att folk kommer från andra länder när de vill dela maten med en främling! Jag tyckte polskans öl var spännande (läs: konstig) med en blandning av lemonade och öl, och italienska damens middag såg god ut. De slutade knappt att insistera att jag skulle smaka! Jag vägrade, mest med tanke på att jag inte ville dela med mig av min.. Men jag kanske bara lider av att jag är svensk och väldigt främmande för sånt..?

Dags att sova - gonatt kompisar!


Kommentarer
Postat av: tante jul

Der jeg kommer fra er "kjerring" et positivt uttrykk. Det kommer av "kjæring", altså en som noen har kjær. Fint, ikke sant?
I morgen drar jeg til Stockholm. Lykke til med resten av opplæringen!

Postat av: Jorunn

Jeg fraskriver meg alt ansvar! Har ikke gjort annet enn å ligge på sofaen med feber siden i går! Var hvis en fin dag å være syk på :P

2008-02-20 @ 22:29:57
URL: http://joorunn.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback