ett litet bi som sjunger,


image395


Lite hade jag väl anat att svenska trean skulle bju på sån underhålling! Singing bee har redan satt igång i Sverige, som med allt annat är svenskarna strået vassare (aningen snabbare) än norrmännen. Ju mer jag ser på programmet desto mer irriterad blir jag! Varför fick inte jag vara med på audition för?! Vem bestämde det?

Herregud - det här ÄR ju jag!

Fan alltså. Hela mitt liv (sen jag började se på ska det låta- världens bästa program) är det ju det här jag har väntat på! Ett så ska det låta för  oss icke-kändisar.. Men inte då. Jag som fyllde i hela den där enkäten på norska treans sida, varje svar roligare och bättre än det föregående. Det luktar rasism, Norge! Bara för att jag råkar vara svensk så skulle jag liksom inte platsa? Herregud, ge mig forelsket i laerern eller idyll - jag knäcker er!
Suck; det känns faktiskt tungt, om ni inte förstod det på min något aggressiva skrivstil.

Nu har jag iaf hittat fram till hotellet, trådlöst internet och svensk teve. Sovmorgon imorgon, som känns så himla skönt! Börje Salming hälsade mig välkommen till Stockholm på arlanda express tåget, och SJ bjöd på fiskgratäng i plastförpacking. -Sweden, I'm hooome!

Kommentarer
Postat av: Marte

Savner deg i grandlandet, "kom hem" :-D

Postat av: Therese

Ja, nå har Joris invitert til kalas, og da vet vi hva som skjer: SINGSTAR!!! Da er Norge bare best igjen!!! ;)

2008-01-28 @ 17:58:39
Postat av: Jorunn

Jeg skulle så endelig ønske at du kom med på Singing bee :)

2008-01-28 @ 18:55:23
URL: http://joorunn.blogg.no
Postat av: tante jul

Ja, vet du hva? Vi kan sende mail til tv3 (eller hvem det nå er som skal ha singing bee) og beskylde dem for å være nasjonalister!

2008-01-29 @ 17:33:23
URL: http://tantejul.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback