Ge mig mer av Salander å Blomkvist

Grattis till Marengen!
Hennes födelsedag firades med ett restaurangbesök på ett indiskt ställe på Majorstuen.
Sen körde min privat chaufför (läs: Marte) hem mig till sängen (läs: soffa med teve, laptop, en kall stark och lite snus) och här är jag nu. Ensam och övergiven, därför att Lasse är på nå fjäll med Tele 2 och har "team building". Men, ärligt talat så ska det bli ganska skönt att slippa dela säng med en kille som är så sjuk så hela världen borde stanna. Ja, alltså, han är förkyld. Och precis like hjälplös som alla andra män/killar/grabbar blir när näsan är täppt och de hostar och har feber.

Men middagen var trevlig. Vi fick med oss en turkisk tjej och en indisk man (vi tror att han blev med bara pga valet av restaurang, men han åt inget?), som varit hos Helly in business. På nåt sätt betalade indierns guld-kort hela kalaset (ja, samma man som inte åt nånting mens vi andra stoppa i oss lamb tikka och diverse annat).. Men hey, det var en trevlig kväll.

Så skönt att äntligen kunna slappa lite... Full fart hela nästa vecka, börjar med Sverige-besök och div jobb från söndag-onsdag, sen är det bara två dagar och plötsligt är det helg igen! Time flies när man har kul.

Nej, nu droppar jag bloggen, och fortsätter facebookandet.

Kommentarer
Postat av: tante jul

Ååå, jeg leste slutten av "Män som hatar kvinnor" i går kveld, og skal kaste meg over "Flickan som lekte med elden" så fort jeg har tid. Fantastisk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback